Asset Publisher Asset Publisher

JAGDWESEN

In den Oberförstereiwäldern wird auch die Tierbewirtschaftung geführt. Auf dem Gebiet der Oberförsterei befinden sich vier Jagdreviere. Zwei davon, mit der Gesamtfläche von 22,5 Tsd. ha, bilden das Tierzuchtzentrum und zwei, mit der Gesamtfläche von fast 14 Tsd. ha, werden durch "Koło Łowieckie Cietrzew" (Jagdverein "Koło Łowieckie Cietrzew") mit dem Sitz in Żary gepachtet.

In den Oberförstereirevieren gibt es 13 Raufen, 317 Salzlecksteine, über 112 Jagdkanzeln und 46 Hochsitze. Jedes Jahr füttern wir das Wild, indem wir über 30 Tonnen Futter und 0,5 Tonne Salz liefern.

Im Tierzuchtzentrum der Oberförsterei Wymiarki leben über 250 Hirsche, 660 Rehe und fast 260 Wildschweine, 225 Füchse und einige hundert Stück vom Niederwild, d.h. Hasen, Iltisse, Amerikanische Nerze, Wildenten, Rebhühner.

Die Revieren der Staatsforste erfreuen sich ständig wachsenden Interesses unter polnischen Jägern und Jägern aus dem Ausland. Jedes Jahr wird das Tierzuchtzentrum Wymiarki von über 150 Jägern aus Frankreich, Dänemark, Belgien, Österreich und Deutschland besichtigt.


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

   Dziś 9 listopada 2017 roku odbyły się warsztaty poświęcone grze dydaktycznej  „ Super surowiec”, której twórczynią jest Pani Ilona Mrowińska z Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, wraz pracownikiem tegoż ośrodka Panem Pawłem Mrowińskim.

    Udział w zajęciach wzięli edukatorzy z Nadleśnictw Lipinki, Żagań i Wymiarki, oraz nauczyciele ze Szkół Podstawowych, które objęte są patronatem w/w nadleśnictw tj. Gozdnicy, Przewozu, Witoszyna, Żagania, Żarek Wielkich, Złotnika, Sieniawy Żarskiej.

Gra jest przeznaczona jest dla dzieci od 11 do 16 lat, jednakże po wybraniu pewnych zadań może być przydatna dla dzieci młodszych i dorosłych. 

  Ciekawie poprowadzone warsztaty przez Państwa Mrowińskich wzbudziły duże zainteresowanie wśród grona pedagogicznego i edukatorów z nadleśnictw. Choć gra jest nowością wprowadzaną do zajęć dydaktycznych, to została ona uznana za bardzo przydatny dodatek do prowadzenia lekcji przyrody, chemii a nawet fizyki i geografii.  Padło wiele propozycji jej modyfikacji i rozszerzenia  niektórych zadań co pozwoli na  szersze jej zastosowanie.

   Szkoły jeszcze w czasie warsztatów złożyły zapotrzebowanie na tą grę do swych szkół. Liczymy na cenne spostrzeżenia i uwagi po pierwszych zajęciach z młodzieżą szkolną co pozwoli na dostosowanie jej do jak największego wykorzystania w różnych przedziałach wiekowych.