Asset Publisher Asset Publisher

WALDSCHUTZ

Der Waldschutz ist eine der grundlegenden Wirtschaftstätigkeiten in der Forstwirtschaft, die das Theorie- und Praxiswissen zum Waldschutz vor Schäden nutzt.

Für die Förster ist der Waldschutz nicht nur Schutz der Bäume und des damit verbundenen Rohstoffes - Holz, sondern auch, vor allem, der Schutz des gesamten Waldökosystems. Eine so breite Vorstellung umfasst eine volle Palette von Bestandteilen der Ökosysteme, in denen man für die Erhaltung der Biodiversität von geschützten Pflanzen- und Tierarten, Boden- oder Gewässerschutz sorgt. Das komplizierte System ist vielen Faktoren ausgesetzt, die in abiotische (Gefahren seitens unbelebter Natur, d.h. Wind, harte Reif, Frost, Dürreperioden), biotische (Gefahren werden durch Tiere, Insekten, Pilze verursacht) und anthropogene (deren direkter Grund der Mensch ist) Faktoren, geteilt wurden.


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

   Dziś 9 listopada 2017 roku odbyły się warsztaty poświęcone grze dydaktycznej  „ Super surowiec”, której twórczynią jest Pani Ilona Mrowińska z Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, wraz pracownikiem tegoż ośrodka Panem Pawłem Mrowińskim.

    Udział w zajęciach wzięli edukatorzy z Nadleśnictw Lipinki, Żagań i Wymiarki, oraz nauczyciele ze Szkół Podstawowych, które objęte są patronatem w/w nadleśnictw tj. Gozdnicy, Przewozu, Witoszyna, Żagania, Żarek Wielkich, Złotnika, Sieniawy Żarskiej.

Gra jest przeznaczona jest dla dzieci od 11 do 16 lat, jednakże po wybraniu pewnych zadań może być przydatna dla dzieci młodszych i dorosłych. 

  Ciekawie poprowadzone warsztaty przez Państwa Mrowińskich wzbudziły duże zainteresowanie wśród grona pedagogicznego i edukatorów z nadleśnictw. Choć gra jest nowością wprowadzaną do zajęć dydaktycznych, to została ona uznana za bardzo przydatny dodatek do prowadzenia lekcji przyrody, chemii a nawet fizyki i geografii.  Padło wiele propozycji jej modyfikacji i rozszerzenia  niektórych zadań co pozwoli na  szersze jej zastosowanie.

   Szkoły jeszcze w czasie warsztatów złożyły zapotrzebowanie na tą grę do swych szkół. Liczymy na cenne spostrzeżenia i uwagi po pierwszych zajęciach z młodzieżą szkolną co pozwoli na dostosowanie jej do jak największego wykorzystania w różnych przedziałach wiekowych.