Asset Publisher Asset Publisher

WALDPLAN

Die Forstwirtschaft in den Staatsforsten wird anhand der Forsteinrichtungspläne geführt, die für Oberförstereien für 10 Jahre erstellt werden. Die Pläne werden für die Staatsforste durch Facheinrichtungen erstellt, u.a. durch Das Büro für Forsteinrichtung und Forstgeodäsie (Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej - BULiGL). Die Forsteinrichtungspläne, nach der Besprechung mit Teilnahme der Gesellschaft, werden durch die Entscheidung des Umweltministers beschlossen.

Die Erstellung eines Planes wird immer durch eine genaue Bestandsaufnahme und eine Waldstandbewertung eingeleitet. Die Förster bestimmen solche Waldeigenschaften wie Struktur, Aufbau, Alter, Baumarten, Gesundheitszustand, Boden- und Biotopverhältnisse usw. In den vorgesehenen Tätigkeiten werden Forstwirtschaftsziele und die von Wälder erfüllten Funktionen in der einrichtenden Oberförsterei berücksichtigt.


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

   Dziś 9 listopada 2017 roku odbyły się warsztaty poświęcone grze dydaktycznej  „ Super surowiec”, której twórczynią jest Pani Ilona Mrowińska z Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, wraz pracownikiem tegoż ośrodka Panem Pawłem Mrowińskim.

    Udział w zajęciach wzięli edukatorzy z Nadleśnictw Lipinki, Żagań i Wymiarki, oraz nauczyciele ze Szkół Podstawowych, które objęte są patronatem w/w nadleśnictw tj. Gozdnicy, Przewozu, Witoszyna, Żagania, Żarek Wielkich, Złotnika, Sieniawy Żarskiej.

Gra jest przeznaczona jest dla dzieci od 11 do 16 lat, jednakże po wybraniu pewnych zadań może być przydatna dla dzieci młodszych i dorosłych. 

  Ciekawie poprowadzone warsztaty przez Państwa Mrowińskich wzbudziły duże zainteresowanie wśród grona pedagogicznego i edukatorów z nadleśnictw. Choć gra jest nowością wprowadzaną do zajęć dydaktycznych, to została ona uznana za bardzo przydatny dodatek do prowadzenia lekcji przyrody, chemii a nawet fizyki i geografii.  Padło wiele propozycji jej modyfikacji i rozszerzenia  niektórych zadań co pozwoli na  szersze jej zastosowanie.

   Szkoły jeszcze w czasie warsztatów złożyły zapotrzebowanie na tą grę do swych szkół. Liczymy na cenne spostrzeżenia i uwagi po pierwszych zajęciach z młodzieżą szkolną co pozwoli na dostosowanie jej do jak największego wykorzystania w różnych przedziałach wiekowych.