Asset Publisher Asset Publisher

FOREST USE

The current reserves of wood in the Polish forests are estimated at 1.5 milliard m3. In the previous years, an average of 70 000 m3 of timber yearly has been harvested in the Wymiarki Forest District. Harvest cutting constitutes 40% of the amount. The rest comes from silvicultural activities which condition the correct growth and further development of forest stands. Through such use, abundance of our forests is constantly increasing.

The primary methods of timber harvesting in the forest district are the short wood system and the long wood system, as determined by the current market demand.

The equipment used for harvesting and hauling in the Wymiarki Forest District are the most modern machines such as harvesters, forwarders and skidders. They are owned by forest-service companies performing forest works.

However, there are many places in the district where the traditional methods are still more efficient and economic. Here, the sawing machines and tractors, and in particularly difficult conditions - horse hauling, are still used.


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

   Dziś 9 listopada 2017 roku odbyły się warsztaty poświęcone grze dydaktycznej  „ Super surowiec”, której twórczynią jest Pani Ilona Mrowińska z Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, wraz pracownikiem tegoż ośrodka Panem Pawłem Mrowińskim.

    Udział w zajęciach wzięli edukatorzy z Nadleśnictw Lipinki, Żagań i Wymiarki, oraz nauczyciele ze Szkół Podstawowych, które objęte są patronatem w/w nadleśnictw tj. Gozdnicy, Przewozu, Witoszyna, Żagania, Żarek Wielkich, Złotnika, Sieniawy Żarskiej.

Gra jest przeznaczona jest dla dzieci od 11 do 16 lat, jednakże po wybraniu pewnych zadań może być przydatna dla dzieci młodszych i dorosłych. 

  Ciekawie poprowadzone warsztaty przez Państwa Mrowińskich wzbudziły duże zainteresowanie wśród grona pedagogicznego i edukatorów z nadleśnictw. Choć gra jest nowością wprowadzaną do zajęć dydaktycznych, to została ona uznana za bardzo przydatny dodatek do prowadzenia lekcji przyrody, chemii a nawet fizyki i geografii.  Padło wiele propozycji jej modyfikacji i rozszerzenia  niektórych zadań co pozwoli na  szersze jej zastosowanie.

   Szkoły jeszcze w czasie warsztatów złożyły zapotrzebowanie na tą grę do swych szkół. Liczymy na cenne spostrzeżenia i uwagi po pierwszych zajęciach z młodzieżą szkolną co pozwoli na dostosowanie jej do jak największego wykorzystania w różnych przedziałach wiekowych.