Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Ścieżka grzybowa

W leśnictwie Zabłocie wspólnie z naszym partnerem Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie powstała kilkukilometrowa ścieżka edukacyjna opisująca podstawowe gatunki grzybów kapeluszowatych, zarówno jadalne jak i trujące i niejadalne.

 

 

W leśnictwie Zabłocie wspólnie z naszym partnerem Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie powstała kilkukilometrowa ścieżka edukacyjna opisująca podstawowe gatunki grzybów kapeluszowatych, zarówno jadalne jak i trujące i niejadalne.

Ścieżka ma swój początek a zarazem koniec w miejscowości Sanice, tuż przy nowo wybudowanym miejscu postoju pojazdu, przy leśniczówce leśnictwa Zabłocie. Ścieżka biegnie przez d-ny sosnowe i mieszane aż do miejscowości Sobolice, gdzie swój początek i koniec zarazem znajduje się przy przystanku PKS.

 

kliknij na mapkę powyżej, aby powiększyć (Autor K.Polus)

Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

   Dziś 9 listopada 2017 roku odbyły się warsztaty poświęcone grze dydaktycznej  „ Super surowiec”, której twórczynią jest Pani Ilona Mrowińska z Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, wraz pracownikiem tegoż ośrodka Panem Pawłem Mrowińskim.

    Udział w zajęciach wzięli edukatorzy z Nadleśnictw Lipinki, Żagań i Wymiarki, oraz nauczyciele ze Szkół Podstawowych, które objęte są patronatem w/w nadleśnictw tj. Gozdnicy, Przewozu, Witoszyna, Żagania, Żarek Wielkich, Złotnika, Sieniawy Żarskiej.

Gra jest przeznaczona jest dla dzieci od 11 do 16 lat, jednakże po wybraniu pewnych zadań może być przydatna dla dzieci młodszych i dorosłych. 

  Ciekawie poprowadzone warsztaty przez Państwa Mrowińskich wzbudziły duże zainteresowanie wśród grona pedagogicznego i edukatorów z nadleśnictw. Choć gra jest nowością wprowadzaną do zajęć dydaktycznych, to została ona uznana za bardzo przydatny dodatek do prowadzenia lekcji przyrody, chemii a nawet fizyki i geografii.  Padło wiele propozycji jej modyfikacji i rozszerzenia  niektórych zadań co pozwoli na  szersze jej zastosowanie.

   Szkoły jeszcze w czasie warsztatów złożyły zapotrzebowanie na tą grę do swych szkół. Liczymy na cenne spostrzeżenia i uwagi po pierwszych zajęciach z młodzieżą szkolną co pozwoli na dostosowanie jej do jak największego wykorzystania w różnych przedziałach wiekowych.